Vilkår

Information

1: Indledning
Møllers smukkelamper.dk ejes af familien Møller Tang fra Vestjylland ved Ulfborg. 

Vi er en landfamilie som i denne webshop primært sælger smukke restaurerede retro lamper. Vi sælger også second hand samleobjekter, restaurerer samt forhandler Ballerup master mixere og reservedele m.m. Vi lever som familie med recycling / genbrug som et miljørigtigt valg i vores liv og har gjort det så længe vi kan huske.  

Vi har hjerte for de historier og den kvalitet der ligger i dansk design, dansk håndværk og dansk køkkenhistorie.  Vi gør hvad vi kan for at bringe denne historie videre til dig i original stand. Vi servicerer og restaurerer lamper og mekaniske effekter så de genskabes til original stand eller så tæt på som muligt. Derudover upcycler vi retro lamper og renoverer vintage lamper med nyt el. 

Denne webshop gik online den 01.06.2020 som familiens private handels side.  Den 08.11.2020 registrerede vi Møllers online landhandel hos erhvervsstyrelsen pga. stor efterspørgsel fra vores gæster. Vi har derfor følgende CVR NR: 41827092. Vi driver webshoppen via domænerne:  http://www.vestjyllandgenbrug.dk  , http://www.Lampedele.dk og    http://www.smukkelamper.dk   

Møllers smukkelamper indkørsel billede
Billede af skilt ved indkørslen ved smukkelamper.dk

Vi arbejder målrettet på, at du som gæst fra bestilling til modtagelse af din vare, er tilfreds med det køb du gør hos os. Målet med denne skrivelse er at du får et overblik over hvilke fordele der er for køb af second hand varer hos os. Vi vil rigtig gerne kontaktes hvis du oplever vores webshop som uigennemskuelig eller hvis du har problemer med en bestilling. Vi hjælper gerne og er direkte til rådighed igennem vores chatsystem. Vi arbejder løbende med optimering af webshoppen så den fremstår let og overskuelig og her er din feedback vigtig og givende for os. Skriv gerne til os hvis der er det mindste galt.

Vi vil sikre, at vores beskrivelser af produkter og billeder er så detaljerede som muligt i vores annoncer. Vi vil sikre at produkter er gennemtestet, efterset og serviceret før en vare lægges i webshoppen. Vi vil sikre at du er velinformeret om den vare du ønsker at købe.  Vi ønsker høj sikkerhed for dit køb i vores online butik. 
Du er altid velkommen til at ringe, maile eller kontakte os på messenger, hvis du ønsker at vide mere om en vare inden du køber den. Kontaktoplysninger står nederst på denne side 🙂  

Pakning af din vare.
Alle pakker bliver forsvarligt pakket ind af Møllers online landhandel inden afsendelse. I vores pakkeri anvender vi bobleplast, kasser, pakkepap, kassefyld mv. Vi anvender miljørigtige genbrugsmaterialer i pakkeriet når det er muligt. Vi arbejder løbende på at være så bæredygtige som muligt i forhold til vores forbrug af pakke materialer.

2: Leveringstyper / afhentning
Vi sender over hele Danmark via GLS, DAO og Postnord.  Møllers online landhandel giver gratis fragt ved køb over 2500 kroner i Danmark. Ønsker du forsendelse med andre transportfirmaer end GLS, DAO og Postnord kan du kontakte os.

Afsending af pakker fra smukkelamper.dk og Vestjyllandgenbrug.dk
Afsending af pakker fra smukkelamper.dk, Lampedele.dk og Vestjyllandgenbrug.dk

Her kan du se de generelle betingelser hos vores fragtleverandører. 
GLS, som du samtykker til, ved at acceptere vilkårene ved køb på Møllers online landhandels webshop kan du se her:

https://gls-group.eu/DK/da/generelle-betingelser.html

De generelle forretningsbetingelser som du samtykker til hos DAO ved at acceptere vores vilkår kan du se her:
https://www.dao.as/forretningsbetingelser  

De generelle forretningsbetingelser som du samtykker til hos Postnord ved at acceptere vores vilkår kan du se her:
https://www.postnord.dk/kundeservice/kundeservice-erhverv/forretningsbetingelser

For reklamation/ transportskade hos DAO gælder samme betingelser som ved GLS – se nedenstående under transportskader.

Vores statistik viser at vi får skader på 0,25 procent af vores forsendelser. Det vil sige omkring 1 ud af 400 pakker. Selv om det er sjældent anbefaler vi altid nedenstående procedure for modtagelser af pakker.

Når du modtager din pakke i pakkeshop.
Møllers online landhandel anvender “pakkeshop til pakkeshop” fragtløsninger via GLS og  DAO. Dette gør vi, da det sikrer dig som kunde bedst muligt og giver dig et stort udvalg af leveringssteder i Danmark, Tyskland, Sverige og Holland.  Vi anbefaler at du uden undtagelser som kunde i pakkeshopper, gennemgår emballagen ved modtagelsen din pakke, og at du kun kvitterer for modtagelse af pakker som ser intakte ud, og som ikke har tegn på skader.

Hvis du ikke kvitterer for modtagelsen, så har du som kunde intet ansvar da du ikke har håndteret pakken, og den sendes automatisk retur. Når du som kunde har kvitteret for modtagelsen af pakken, så har du som kunde ansvaret for pakken og transporten hjem til din bopæl.

Hvis du i en pakkeshop har afvist en modtagelse af en vare sendt af os og ønsker refundering, skal du kontakte os straks (inden 24 timer).

Ved manglende afhentning af pakke i pakkeshop  fratrækkes dit retur beløb den strafporto vi skal betale til leverandør for dobbelt fragt da fragtfirma kræver fragt for retur fragt. Du modtager kreditnota herom samt dit tilgodehavende når vi har modtaget pakken retur.

Forsikring af din forsendelse
Eventuelle skader under transport med vores leverandør GLS, er forsikret af GLS op til 4500 kroner, både for modtager og afsender. Hos DAO fragt er dine varer forsikret for op til 1000 kroner og med postnord er dine varer forsikret op til 4800,- i værdi. Du kan læse mere om postnord forsikring her:
https://www.postnord.dk/sende/praktik/praktik-pakker/forsikring

Valg af leverandør af fragt
Som kunde hos Møllers online landhandel kan du vælge mellem GLS, DAO eller Postnord som fragt leverandør. I tilfælde af en pakkes værdi overstiger 1000 kroner som er forsikringssummen ved transportskader o.lign ved DAO, eller hvis en vares indpakning overstiger 200 cm (omkreds + længde) så vælger Møllers online landhandel at anvende GLS som leverandør af fragt på trods af dit første valg var DAO. Årsagen hertil er at GLS forsendelser er forsikret op til 4500,- og at de tillader pakker op til 300 cm (Omkreds + længde). Ekstra udgifter til pakkelabel som opstår hvis vi ændrer dit valg til GLS som fragtleverandør i en sådan situation, påtager vi os hos Møllers online landhandel. Vi ønsker at alle vore forsendelser er forsikret op til værdien, samt leveres til tiden og vi ønsker ikke at 5-10 kroner skal ødelægge en oplevelse for dig som kunde eller for os som virksomhed. Du skal altid kontrollere din mail for at se hvor din vare leveres.

Transportskade
Hvis du har kvitteret for modtagelsen af din pakke i pakkeshoppen og du allivel opdager en transport skade når du kommer hjem og åbner din pakke, så skal du anmelde skaden straks til GLS, DAO eller Postnord på disse nedenstående link. Dette skal jf. GLS og DAO vilkår ske inden 5 hverdage efter levering ellers kan du ikke modtage refundering. Du skal også tage flere fotos af pakken fra forskellige vinkler, både med pakken åben og lukket og vedlægge dem din skadesanmeldelse. Du må ikke smide pakken ud da fragtleverandører skal have muligheden for at kunne vurdere pakken.

GLS Kontakt
https://gls-group.eu/DK/da/kontaktgls

DAO kontakt
https://www.dao.as/om-dao/faq/sporgsmal/min-pakke-er-beskadiget

Postnord kontakt
https://www.postnord.dk/kundeservice#humany-ny-kontakt-oss-guider=/15802/reklamation-klage/

Når du har anmeldt transportskaden til transportfirmaet, så skal du videresende den mail kvittering du har fået af til os. Vi tager så kontakt til transportfirmaet og overtager sagsbehandlingen for dig, og afregner med dig når vi har færdigbehandlet sagen. Dette tager op til 72 timer fra du har sendt din skadesanmeldelse.

Transportfirmaet behandler din anmeldelse og træffer en afgørelse og udbetaler forsikringssum. Vi er i dialog med dig med råd og vejledning indtil sagen er færdigbehandlet. Det vil altid være GLS, DAO eller Postnord og Møllers online landhandel der står med tabet ved en transportskade fra pakkeshop til pakkeshop. En sådan transport skade sag kræver, at du har lidt tålmodighed imens sagen bliver afgjort.

Vi tager af miljøhensyn ikke varer med transportskader retur, en transportskadet vare skal du selv bortskaffe på din lokale genbrugsstation.

Fragtpriser
Vores fragtberegner beregner prisen automatisk og vore fragtpriser starter ved 42,-.  Ved køb af flere varer under 3500 kroner betaler du fragten for den tungeste vare.

Transporttid fragt
Hvis vi kan, sender vi ofte samme dag som du har bestilt din vare og normalt modtager du din vare inden for 1-3 hverdage fra din bestilling. Du kan som en tommelfinger regel også regne med at vi altid afsender pakker onsdag, fredag og søndag. 
Ved meget tunge forsendelser kan der gå flere dage da vi skal have sikret sikker emballage. 

Klik og hent i vores butik (Covid 19 – safe shopping)
Vi har en lille fysisk butik samt lager, hvor du før et køb efter aftale, kan komme på besøg i vores showroom og gennemse de effekter du finder i vores online webshop.  Vi holder fast åbent Onsdage fra 18-21 og Søndage fra 10-13. 
Åbningstider opdateres på google maps og her kan du altid se om vi holder åbent på en bestemt dag.

Aftale om senere personlig afhentning efter bestilling og betaling
Hvis du i din ordre vælger “Klik og hent i vores butik” så sættes din vare til side og vi afventer kontakt fra dig pr. telefon, mail eller via Messenger, om ønsket afhentningstidspunkt hos Møllers online landhandel. Vi er meget fleksible ift. Afhentning og laver gerne særaftaler.  Købte varer opbevares ikke over 14 dage fra betalingsdato uden særaftale. Såfremt en vare ikke er afhentet inden 14 dage uden særaftale eller kontakt, så påkræver vi os ret til at donere varen til nærmeste second hand butik. Varen indleveres  og du har hermed gjort en god bæredygtig gerning og støttet et godt formål.

3: Fortrydelsesret
Du har 14 dage fra du har modtaget din vare til at fortryde dit køb. Hvis du har købt en vare og ønsker at anvende din fortrydelsesret, skal du kontakte os skriftligt via vores mail som du finder under menuen “kontakt”.

Fra du kontakter os med fortrydelsen af dit køb har du 14 dage til at sende varen retur. For fuld refundering er det en betingelse at varen er i væsentlig samme stand og mængde som i annoncen på vores webshop, da du bestilte og modtog varen. Hvis varen ikke er i væsentlig samme stand, så refunderer vi et beløb der svarer til varens pris minus værdiforringelsen.  Du skal selv betale for returfragten. Når vi har modtaget varen igen, inden for de 14 dage, så sender vi de penge retur som du har givet for dit køb minus din retur fragt og minus eventuel værdiforringelse. 🙂

4: Betaling
Når du handler på Møllers online Landhandel smukkelamper.dk/vestjyllandgenbrug.dk , kan du enten benytte  mobilepay, bankoverførsel, Visa, MasterCard, viabill, Vipps eller kontant betaling ved afhentning.

Ved valg af kreditkort, Visa, MasterCard, Viabill, Vipps eller Mobilepay tillægges automatisk et kortgebyr på 1,45% som er omkostninger du har for at anvende vores indløsningsaftale med Clearhaus. Tillægningen af gebyr sker automatisk ved kassen inden du afslutter dit køb og det fremgår af udregningen på siden “Du er nu ved kassen” når du vælger betalingsmetode. Vi har valgt denne løsning da vi hellere vil have lave priser på vores varer og gennemsigtighed, end at tilbyde gratis fragt og gebyrfrit brug af betalingsløsninger m.v og så hæve priserne på varerne og skjule omkostningerne for at få det til at hænge sammen.

Vi har ikke gebyrer på kontant betaling eller bankoverførsel. 

For at beskytte dine kortoplysninger håndteres din betaling med Mobilepay af en godkendt leverandør, som i dette tilfælde er Mobilepay. Denne leverandør sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken Møllers landhandel eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger. Du kan finde oplysninger om mobilepay her: https://www.mobilepay.dk/

I vores webbutik kan du også anvende følgende betalingsformer:  Bankoverførsel, Visa, MasterCard, Viabill, Vipps og kontant betaling ved afhentning. 

Hvis du anvender Visa, viabill eller vipps som betalingsform gør vi opmærksom på at:
Vi anvender clearhaus som vores betalingsløsning. Ved gennemførsel af en transaktion skal følgende oplysninger sendes til clearhaus: kortnummer, udløbstidspunkt for kort, beløb og sikkerhedskode. 

Du kan læse mere om clearhaus her: https://www.clearhaus.com/dk/

Vi gør også opmærksom på at Clearhaus anmoder om tilfældige fakturaer til økonomisk kontrol jf. hvidvaskloven regelmæssigt.

5: Reklamationsret
Vi forhandler vintage  second hand varer og disse har du ikke 2 års reklamationsret/garanti på, da mange af varerne er meget ældre end 2 år. Vi har kontrolleret og gennemgået alle varer meget kritisk inden afsendelse. Alle varer hvor der ikke er nævnt andet i beskrivelsen af varen, er second hand varer af høj kvalitet. Ved godkendelse af vores vilkår ved køb fravælger du automatisk reklamationsretten.

Ved køb af lamper mv. medfølger der ikke pærer. Under beskrivelsen på den enkelte lampe kan du se hvilken ledning mv. der medfølger. 

6: Personlige data
For at kunne handle online hos os skal du oplyse navn, adresse, mail og telefonnummer.  Hvis du møder personligt op og handler kontant, så laver vi en kvittering til vores regnskab.
De oplysninger du indtaster på denne hjemmeside anvendes til forsendelse og til vores regnskab. Oplysningerne opbevares i 5 år fra udgangen af det år som du har købt en vare hos os  jf. bogføringslovens § 10. Vi opbevarer oplysningerne hos vores bogholder dinero.dk og i vores kundekatalog i webshoppen som hostes af simply.com.

Vi videregiver de af de ovennævnte oplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig, til det fragtfirma, som skal levere varen. Vores speditør er Shipmondo.com og vores fragtfirma er GLS Danmark.

Det navn, den adresse og det telefonnummer du indtaster ved bestilling, vil fremgå af den pakkelabel, som vi sætter på forsendelsen til brug for levering. Din email adresse anvendes til at vi kan sende dig kvittering, faktura og status på afsendelse fra os og fragt firmaet anvender din mail til at sende dig status på din forsendelse og orientere dig når din pakke er leveret i din ønskede pakkeshop.  Derudover vil du eventuelt modtage en kreditnotat fra Dinero.dk via mail, såfremt vi skal tilbageføre et eventuelt beløb i forbindelse med en refundering. Dit mobilnummer anvendes af fragtfirmaet til at sende dig information om hvor du kan afhente din vare. Du kan læse mere om dette under pkt. 2

Du har ret til at anmode os om følgende:
1. At få adgang til og få rettet/ændret dine personoplysninger i vores kundekatalog
2. At få slettet personoplysninger i vores kundekatalog.
3. Du har derudover ret til at protestere over behandlingen af dine personlige data, og du har ret til at indgive klage til en databeskyttelsesmyndighed.
Se pkt. 9

7: Cookies
Vi anvender kun cookies til tekniske nødvendige formål på denne hjemmeside. Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Vi indsamler IKKE dine cookies til markedsføringsformål. 
Vi registrerer dine cookies i vores besøgsstatistik og anvender desuden google analytics. Google registrerer dine besøg via google såfremt du anvender en Google browser. 

Vi bruger cookies til de helt nødvendige tekniske funktioner på hjemmesiden, fx loginfunktion på hjemmesiden og den elektroniske indkøbskurv i vores webshop, hvor cookies sikrer, at den elektroniske indkøbskurv husker dine varer, mens du handler eller kigger videre på hjemmesiden. Vi ønsker høj sikkerhed hos vores gæster og har derfor heller ikke integreret nogle sociale medier på siden og du kan derfor ikke trykke “del produkt” eller lignende. 

Vi har en separat Facebook og Instagram side. Her har du accepteret Cookie betingelser da du accepterede vilkårene under din oprettelse af bruger hos Facebook og Instagram. Vores produkter er tilknyttet Facebook og google.

8: Rabatter m.m
Du betaler kun fragt for den tungeste vare og derudover modtager du gratis fragt ved køb over 3500,-
Hvis du ønsker rabatter ved større køb over 10000,- så kontakt os.

9: Klagevejledning
Hvis du ønsker at klare over et køb hos os skal du kontakte os skriftligt via vores mail under menuen kontakt, eller ved at svare på mailadressen på den faktura som du har modtaget.  Hvis vi ikke kan finde en løsning som er tilfredsstillende for dig har du mulighed for at klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk  

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Med venlig hilsen
Familien Møller Tang 2020

Vi ønsker dig en rigtig god oplevelse hos os 🙂 

Wishlist 0
Continue Shopping