Politik for refundering og returnering af varer hos Møllers smukkelamper.dk
Kære kunde,
Tak for din handel hos Møllers Smukkelamper.dk. Vi sætter stor pris på din tillid, og vi ønsker, at din shopping oplevelse skal være så let og behagelig som mulig.
Fortrydelsesret gælder online køb til private kunder på de eksisterende standard annoncer på webshoppen smukkelamper.dk.
Bemærk – Der er derfor ikke returret/fortrydelsesret på varer som er købt ved fremmøde i vores fysiske butik, eller på varer som er afhentet fysisk i vores butik som “klik og hent”. Såfremt du har bestilt og fået lavet special ændringer på en lampe/vare fra webshoppen smukkelamper.dk eller fået fremstillet andre specialvarer hos os, er der heller ikke returret/fortrydelsesret. Erhvervskunder har ikke fortrydelsesret.
Heldigvis er der uden undtagelser 14 dages fortrydelsesret på alle de annoncerede standard varer vi har i webshoppen til alle privatkunder som køber online.
Sådan returnerer du:
– Send os en mail inden for 14 dage efter, du har modtaget varen. Skriv til os ved at svare på den faktura mail du modtog fra os. For at beskytte dine oplysninger i overensstemmelse med GDPR-reglerne, skal du kontakte os pr mail vedrørende returnering.
– Inkludér i mailen dit navn, adresse, mail, telefonnummer, ordrenummer, samt årsagen til returneringen.
– Returnér varen i den originale emballage direkte til vores firmaadresse.
Vi accepterer ikke levering til pakkeshops eller pr. efterkrav, da vi foretrækker at bruge vores faste fragtfolk til at håndtere vore eksklusive glas varer.
Politik vedr. Retur labels, gavekøb, prøvekøb, tvivl om vare m.m.
Vi har ikke noget retur label system, da returnering ikke er et automatiseret udgangspunkt hos os, da det ikke er bæredygtigt.
En returnering ændrer forbrug af Co2 væsentligt både ved risiko for glas skade og ved øget samlet transport i lastbil fra 1 transport til 3 transporter på den enkelte vare. Næste kunde til din returvare bestiller jo også online og får leveret den samme vare med lastbil.
Derfor er returnering ikke og bør aldrig være et udgangspunkt for en handel hos os, men er en nødvendighed som kan opstå. Returnering kan miljømæssigt ikke hænge sammen og bør ifølge vores miljø politik være sidste mulighed, ikke første mulighed.
Derfor tilbyder vi en lang række forskellige service ydelser i forbindelse med køb. Vi har et showroom hvor du er velkommen, vi tilbyder ekstra fotos af lamper, videooptagelser og telefonisk rådgivning om en lampe m.m. inden en bestilling, for at sikre at du får den bedste oplevelse med dit køb.
Hvis du fortsat er meget i tvivl om en vare inden bestilling, anbefaler vi at du kigger forbi vores showroom, eller køber lokalt og ikke online.
Ved ønske om gavekøb til andre, hvor du satser på at gavemodtageren vil kunne lide din valgte lampe, anbefaler vi at du køber gavekort i stedet, da en lampe er et meget personligt valg og en lampes udtryk forandrer en boligs indretning væsentligt. Det er derfor meget let at vælge en forkert lampe som gave og skuffe modtageren. Det vil vi også gerne undgå.
Gavekort kan du bestille her!
Vi håber du forstår vores bæredygtige motiv, det er venligt ment til gavn for alle.
Modtagelse og vurdering:
- Vi evaluerer varens tilstand ved at sammenligne den med fotos og beskrivelser fra den originale annonce.
- Vi har 14 dage til at behandle retursagen efter modtagelsen af varen.
- Du kan spore, hvornår vi modtager varen, ved at bruge det vedhæftede link fra PostNord.
- En kreditnota sendes til dig pr. mail, der beskriver eventuel værdiforringelse og det refunderede beløb, når vi har klarlagt retursagen.
Refundering:
- Vi refunderer via den oprindelige betalingsmetode, som du anvendte ved købet.
- Vi stræber efter at afslutte processen inden for 72 timer efter modtagelse af varen.
- Du vil modtage betaling retur for din vares værdi efter evalueringen incl. den første fragt fra bestillingen. Returfragten refunderes ikke.
Kundens ansvar:
- Kundens ansvar inkluderer returfragten og eventuelle omkostninger.
- For at undgå værdiforringelse, skal du bruge den samme emballage, som du modtog varen i og supplere med aviser og ekstra pakkefyld, og derved sikre, at varen er stabil under ny transport. Transporten under returfragten er også kundens ansvar.
- En eventuel transportskade ved en returforsendelse er kundens/ købers ansvar. Det vil sige det er dig der skal oprette en skadesag ved Postnord og køre den eventuelle sag. Vi sender dig dokumentation af fotos m.m så du kan oprette skadessag.
En transportskadet vare krediteres ikke og tabet ligger ved kunden/ køber.
Transport skade under returfragt:
- Vi accepterer kun returneringer ved direkte levering til vores firmaadresse.
- For at undgå transport skade skal varen sendes sikkert i den originale emballage, og den må ikke bevæge sig rundt i kassen.
- Ved opdagelse af transport skade orienterer vi dig straks pr. mail med billeder mv. og forklarer hvordan du opretter en skadesag på Postnord.
Delvis retur:
- Ved delvis retur refunderer vi kun varens pris (minus eventuel værdiforringelse), og fragten refunderes ikke.
Fortrolighed og privatliv:
- Vi deler ikke personoplysninger og sikrer fortrolighed under hele processen.
Klager over afgørelser om returneringer kan foretages til Mæglingsteamet for Forbrugerklager og Forbrugerklagenævnet.
Vi ønsker, at din oplevelse med Møllers Smukkelamper.dk skal være perfekt og succesfuld. Har du yderligere spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os.
De bedste hilsner,
Familien Møller
Møllers Smukkelamper.dk
Opdateret 09.02.2025
